Jak wybrać szczeniaka

Jak wybrać szczeniaka spośród wijącej się bandy dobierającej się właśnie do Twoich sznurówek? Musisz wiedzieć czego szukasz. Spokojnego kanapowca, który może bać się nowości czy ciekawskiego, aktywnego, ale może bardziej niesfornego psiaka? 

Jak wybrałam Diunę? 

Najpierw oddzieliłam dziewczyny (wiedzieliśmy dla dobra relacji wewnątrz stada, że to musi być laska),  każdego szczeniaka podniosłam i pochyliłam delikatnie na plecy. Ma to na celu ocenę reakcji na obcą osobę, która sprawia, że psiak nie do końca czuje się komfortowo, nie dość że jest oderwany od podłoża to w nienaturalnej pozycji. O dziwo, żaden, w żaden sposób zareagował. Pozostało mi więc obserwowanie bandy i ich relacji. 

Z pozoru może się wydawać, że każdy szczeniak z miotu jest taki sam, ale jak poświęcicie chwilę na obserwację ich zachowań - który jest ciekawski, który wycofany, który prowokuje zabawy, który raczej trzyma się z boku - dużo dowiecie się o ich temperamencie.

Nam zależało na tym, aby psiak był zrównoważony, ciekawski, aktywny, inicjujący zabawy, ale nie najbardziej dominujący.

Gdy wybrałam tą, której charakter mi najbardziej odpowiadał: wzięłam ją na bok i postawiłam na podwyższeniu, znów żeby zobaczyć jej reakcję. Po chwili zaczęła się oswajać i węszyć. 

Zero paniki, piszczenia, tylko zaciekawienie. 

Komentarze

Popularne posty